مقالات

مشخصات کامل ماشین دربند قوطی

مشخصات کامل ماشین دربند قوطی

ماشین دربند قوطی برای پلمپ قوطی ها استفاده می شود. گاه محیط اسیدی است و درصد زنگ زدگی قطعات بالا است و نیاز به پلمپ خواهد بود. در مورد مشخصات این ماشین ها و اجزای به کار رفته در آنها صحبت می کنیم.

 

مشخصات فنی ماشین دربند قوطی

شاسی که برای ماشین دربند قوطی استفاده می شود از متریال استیل ضد زنگ 304 نگیر است که در محیط های اسیدی کاربرد خود را از دست ندهد و ساختار قابل قبولی داشته باشد. این دستگاه دارای موتور موتوژن 900 دور است که به صورت 2/2 کیلووات کار می کند و همینطور تابلو برقی برای آن استفاده شده است که مجهز به شمارنده قوطی خواهد بود.

در دستگاه از تایمر استفاده می شود که فرمان لازم به جک های پنوماتیک را می دهد و این فرمان بر اساس موقعیت جک ها سنجیده می شود. ظرفیت تولید این دستگاه در یک شیفت کاری به صورت 8 ساعته بوده و یکی از مدل های مشهور از ماشین دربند قوطی می تواند 6 هزار قوطی را پوشش دهد.

قطعاتی از دستگاه که درصد زنگ زدگی آنها بالا است نیاز به متریال استیل 304 نگیر دارند و همینطور باید از قطعاتی برای آن استفاده شود که میزان سایش و خورندگی کمتری داشته باشند و فولادهای آلیاژی به کار رفته نیز می بایست سختکاری شده باشند.

یکی از مدل های مشهور از ماشین دربند قوطی از حداقل سایز 0.5 کیلویی آغاز به کار کرده و تا 17 کیلو را پوشش می دهد. وزن دستگاه 800 کیلوگرم است و برای قوطی های خیارشور و زیتون و رب و پنیر و … استفاده می شود.

 

مشخصات کامل ماشین دربند قوطی

قطعات تشکیل دهنده ماشین دربند قوطی

از آنجایی که قول دادیم مشخصات ماشین دربند قوطی را به طور دقیق بگوییم در این بخش در مورد قطعاتی که برای این دستگاه استفاده می شود صحبت خواهیم کرد.

هد یا چاک

هد یا چاک یک قطعه کاربردی در ماشین دربند قوطی است که برای محافظت از فشارهای مراحل اولیه و دوم قرقره استفاده می شود. به هر حال برای دربندی قوطی ها نیاز به یک سری فشارهای اصلی و جانبی است و در صورتی که از قطعه مناسی در این زمینه استفاده نشود شاهد آسیب به قوطی خواهیم بود.

قرقره ها در دو مرحله اجرا می شوند و نیاز است که از محافظ یا هد استفاده شود تا فرم اصلی قوطی ها از بین نرود. این دستگاه به کمک یک هد نیز کار می کند اما در برخی از مواقع در حجم تولید بیشتر نیاز به 2 الی 4 هد است تا محافظت بهتری از قوطی صورت بگیرد.

این قطعه باید کیفیت بالایی داشته باشد و از نظر نوع اجرا نیز قوی باشد در غیر این صورت شاهد مشکلات زیادی برای قوطی خواهیم بود.

قرقره

از دیگر اجزای مهم برای ماشین دربند قوطی می توان به قرقره اشاره کرد. برای هر ماشین دربند قوطی حداقل دو قرقره نیاز است به طوری که فرآیندهای عمل اول و دوم را کنترل و مدیریت نمایند. در صورتی که نیاز به افزایش سرعت دربندی باشد می توان از دستگاهی استفاده کرد که حداقل دو قرقره دارند.

پروفیلی که برای قرقره های اول استفاده می شود سبب کیفیت بهتر درب بندی می شود در واقع این پروفیل ها باید نسبت به هد در بخش درستی قرار بگیرند.

اگر طراحی قرقره ها غیر اصولی باشد سبب ایجاد مشکل می شود و در نهایت قرقره دوم نمی تواند عملیات پلمپ را انجام دهد به زبانی ساده تر اگر طراحی قرقره اول غیر استاندارد باشد حتی اگر قرقره دوم درست طراحی شده باشد باز هم عملیات به اشتباه صورت می گیرد.

جنس قرقره باید کاملاً با کیفیت و حرفه ای انتخاب شود و نوع دوخت نیز باید بر اساس جدیدترین مکانیزم های روز دنیا صورت بگیرد در غیر این صورت دستگاه نمی تواند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد.

 

مشخصات کامل ماشین دربند قوطی

 

الکتروموتور دستگاه

ماشین دربند قوطی نیاز به دستگاه یا قطعه ای دارد تا دیسک را به خوبی بچرخاند و این قطعه همان الکتروموتور است.

الکتروموتورها وظیفه دارند که دیسک را به صورت استاندارد بچرخانند. چرخاندن دیسک و چرخاندن قرقره دو موضوع جدا از هم اما در یک مسیر است.

دقت داشته باشید که الکتروموتورها می توانند نیروی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل کنند. جنس بدنه این دستگاه ها نیز متفاوت است. معمولاً برخی از الکتروموتورها از جنس آلومینیومی هستند و برخی دیگر از چدن تهیه می شوند.

یک سری قطعات دیگر نیز برای ماشین دربند قوطی استفاده می شومد که اهمیت زیادی دارند. مثلاً بدنه دستگاه که به نوعی محفظه ای است که در برگیرنده قطعات مختلف دستگاه خواهد بود.

از سوی دیگر اتاق خلا وجود دارد که در داخل آن فشار منفی اعمال می شود و از اکسیژن خالی نیز استفاده شده است. عمل درب بندی در این زمینه بر اساس حساسیت بالاتری صورت می گیرد.

از سوی دیگر قطعه مخصوص بیرون انداز درب قوطی وجود دارد که با اجکتورهای میله ای کار می کند این قطعه دقیقاً در بخش وسط هد قرار می گیرد و حرکت آن نیز به صورت بالا به پایین و یا عمودی است. این قطعه سبب بیرون کردن درب قوطی می شود.

درب انداز از دیگر قطعاتی است که برای ماشین دربند قوطی استفاده می شود این دستگاه به صورت اتوماتیک کار می کند و شامل محفظه ای است که درب اندازی را انجام می دهد به طوری که درب قوطی در موقعیت درست خود قرار می گیرد.

۶۶۶۶۶۵

مشخصات کامل ماشین دربند قوطی

 

 

انواع ماشین دربند قوطی

ماشین دربند قوطی از نظر میزان اتوماسیون در سه سبک دستی یا پدالی نیمه اتومات و تمام اتومات تقسیم می شود.

بیشترین فروش ماشین دربند قوطی به صورت تمام اتومات است در این دستگاه نیاز به هیچ اپراتوری برای انجام دربندی نخواهد بود و قوطی های پر شده روی نوارهای مخصوص ترانسپورت قرار می گیرد و در نهایت از یک ماردون استفاده می شود تا هدایت دستگاه به درستی دنبال شود.

ماردون ها همان نوار هایی هستند که به صورت مارپیچ کار می کنند و جنس تفلون هستند. البته گاه نیز از جنس برنج تهیه می شوند. زمانی که قوطی ها وارد دستگاه شدند، هر قوطی توسط اهرم روی نوار ترانسپورت قرار می گیرد.

نوع دیگر به صورت نیمه اتومات یا رومیزی است این مدل از دستگاه دربند نیاز به اپراتور برای آغاز کار دارد اما بخش های دیگر کار به صورت خودکار انجام می شود.

در این دستگاه نیاز به اپراتور است تا دکمه را فشار دهد. این دستگاه حتی توسط افراد غیر حرفه ای نیز قابل استفاده است و نیاز به هیچ دوره تخصصی برای کار با آن نیست.

در نهایت ماشین دربند قوطی دستی وجود دارد که باید شخصی به عنوان اپراتور حرفه ای با آن کار کند و قوطی ها در دستگاه قرار بگیرد و پدال درب بندی نیز فشرده شود.

این دستگاه ها برای خطوط تولید کوچک و محدود مناسب هستند و درب بندها به صورت پدالی کار می کنند. قیمت ماشین دربند قوطی بر اساس مدل و سبکی که دارد دسته بندی می شود و معمولاً ماشین دربند قوطی اتومات گرانتر هستند.

مشخصات کامل ماشین دربند قوطیجهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مهندسین سایت ماشین سازی پدیدار در ارتباط باشید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− چهار = 3