مقالات

راهنمای خرید پرس هیدرولیک

ماشین سازی پدیدار

راهنمای خرید پرس هیدرولیک: انتخاب مناسبی داشته باشید

آیا به دنبال یک پرس هیدرولیک هستید اما از مجموعه وسیعی از گزینه های موجود سردرگم شده اید؟

در این مقاله شما را در مسیر انتخاب پرس هیدرولیک مناسب برای نیازهایتان راهنمایی می کنیم. از درک تعاریف مهر زنی، خالی کردن و ترسیم عمیق گرفته تا ارزیابی سرعت تولید، پیچیدگی تنظیمات برنامه و دفعات تعویض قالب، ما تمام اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری آگاهانه در اختیار شما قرار خواهیم داد پس با ما همراه باشید در این مقاله راهنمای خرید پرس هیدرولیک از ماشین سازی پدیدار

بنابراین، چه به دنبال پرس برای تولید دسته‌ای کوچک یا نیازهای به‌موقع هستید، یا به پرس برای کشیدن عمیق با خروجی کم و تعویض مکرر قالب نیاز دارید، ما شما را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

برای یادگیری بیشتر به خواندن ادامه دهید!

ماشین سازی پدیدار

روش انتخاب پرس هیدرولیک مناسب

در گذشته، اصطلاح “مهر زدن” اغلب با “خالی کردن” اشتباه گرفته می شد. چند سال پیش، پرس های مکانیکی و پیچی ابزار اولیه ای بودند که برای مهر زنی استفاده می شد. با این حال، با ظهور پرس های هیدرولیک این موضوع تغییر کرده است.

پرس های هیدرولیک برای اولین بار در اواخر دهه 1930 معرفی شدند و از آن زمان به ابزاری رایج در فرآیندهای شکل دهی مانند پانچ، آهنگری، پرچ کردن، برجسته سازی، برش و چین تبدیل شده اند. برخی از پرس های هیدرولیک حتی برای پاک کردن و مهر زنی استفاده می شوند.

 

تعریف

برای تعیین اینکه آیا پرس هیدرولیک مناسب است، ابتدا باید تعاریف مهر زنی، خالی کردن و کشش عمیق را درک کنید.

 

خالی کردن

خالی کردن شامل برش، برش و پانچ کردن یک صفحه به شکل دلخواه است. این ماده می تواند یک ورق منفرد از صفحه نازک یا یک نوار طولانی و پیوسته از صفحه باشد.

 

مهر زدن

مهر زنی شامل فرآیندهای خالی کردن، و همچنین شکل دهی، خم شدن، فلنج زدن و پانچ کردن است. پرس که این فرآیندها را انجام می دهد را می توان به عنوان پرس شکل دهنده نامید.

 

طراحی عمیق

کشش عمیق شامل قرار دادن قطعه خالی در قالب و استفاده از پرس برای مهر زنی است در حالی که نگهدارنده خالی جریان فلز را کنترل می کند تا حفره ای در قطعه کار ایجاد شود. به طور کلی، کشش عمیق به قطعه کاری اطلاق می شود که عمق قسمت کشیده شده یا مقعر آن بیش از نیمی از قطر آن باشد.

 

به طور کلی پرس های مکانیکی ساختار ساده و سریع و کارآمدی دارند که آن ها را برای تولید انبوه و فرآیندهای ساده بلوک و فرم دهی مناسب می کند. از سوی دیگر، پرس های هیدرولیک برای تولید دسته ای کوچک تا متوسط با نیازهای به موقع، شکل های متغیر و الزامات دقت دقیق تر برای سرعت، فشار و موقعیت لغزنده مناسب تر هستند. این پرس ها به ترتیب خاصی پردازش می شوند.

ماشین سازی پدیدار

خالی کردن

پرس هیدرولیک معمولاً برای خالی کردن قطعات کوچک تا متوسط با تقاضای تولید کم استفاده می شود که معمولاً 20-40 قطعه در دقیقه تولید می کند. ساختار پرس بر اساس اندازه قطعه کار، بار فشار (مرکز یا خارج از مرکز) و حالت شکل دهی انتخاب می شود. این می تواند یک قاب C شکل، دو ستون یا پرس چهار ستون باشد و باید به اندازه کافی محکم باشد تا در برابر ضربه و لرزش فرآیند خالی شدن مقاومت کند.

 

یک پرس تک ستونی با یک قاب C شکل ممکن است باعث تغییر شکل موج زاویه ای در حین مهر زنی شود. از سوی دیگر، پرس چهار ستونی تمایل به انحراف نقطه عمل نیرو از مرکز هندسی خود دارد، در حالی که پرس دو ستونی دارای ساختاری پایدار، عملکرد دقیق و حداقل انحراف است که آن را برای پردازش با بارهای خارج از مرکز مناسب می کند.

 

طراحان اغلب پرس بلنکینگ را دو برابر پیکربندی استاندارد سنگین می کنند تا پایداری آن را بهبود بخشند و تاثیر خالی شدن را کاهش دهند.

 

استفاده ایده آل از پرس هیدرولیک برای خالی کردن

پرس هیدرولیک زمانی که شرایط زیر را برآورده می کند برای فرآیند خالی کردن ایده آل است:

 

سرعت تولید کند

سرعت تولید کند است، با 60 ضربه در دقیقه برای پردازش قطعات کوچک (1-2 اینچ) و 30-40 ضربه در دقیقه برای پردازش قطعات بزرگ (3-15 اینچ).

 

تنظیمات برنامه پیچیده

برای طیف متنوعی از محصولات، اغلب به یک تنظیم برنامه پیچیده نیاز است که به راحتی با پرس هیدرولیک قابل تنظیم است.

 

تغییر مکرر قطعات JIT

هنگامی که نیاز به تغییر مکرر قطعات JIT باشد، می توان با استفاده از پرس هیدرولیک، تنظیمات را به سرعت تغییر داد.

 

تنظیمات چالش برانگیز

مزایای استفاده از پرس هیدرولیک را می توان با دانستن اینکه آیا محدوده حرکت لغزنده و تنظیم کنترل فشار مطابق با الزامات پردازش است مشخص می شود. هنگام طراحی پرس، اگر محدوده ضربه تنظیم شده باشد، باید یک پرس هیدرولیک انتخاب شود. تنظیم پیش بار پرس هیدرولیک نیز آسان است، زیرا از آن برای مقابله با ضربه وزن قطعه کار یا توقف اضطراری استفاده می شود.

 

تابع بافر

در حین تغذیه، هنگامی که دو قطعه از مواد به قالب وارد می شود یا زمانی که قطعات از قالب تخلیه می شوند، ممکن است دستگاه نتواند قطعات ماشینکاری شده را خارج کند و در نتیجه دو قطعه تحت فشار قرار گیرد. در این حالت، یک پرس مکانیکی ممکن است آسیب ببیند، در حالی که پرس هیدرولیک آسیب نمی بیند، زیرا دارای عملکرد حفاظت از اضافه بار است که حداکثر فشار را محدود می کند.

 

مهر زدن

پرس های هیدرولیک به طور گسترده در پردازش مهر زنی استفاده می شود و در پیکربندی های مختلف وجود دارد. متداول ترین تنظیمات مورد استفاده عبارتند از:

پرس تک ستونی 20-250 تن (برای پردازش قطعات کوچک)
پرس چهار ستون 50-1000 تن (برای پردازش قطعات بزرگ و متوسط)
پرس دو ستونی (برای پردازش قطعات کار بزرگ با نوار نقاله یا فشار خارج از مرکز)
توجه داشته باشید که تعداد کمی پرس دو ستونی با فشار کاری بالای 5000 تن وجود دارد.

 

انتخاب پرس هیدرولیک برای مهر زنی

پرس هیدرولیک باید برای مهر زنی انتخاب شود که شرایط زیر برآورده شود:

پردازش مخلوط قطعات بزرگ و کوچک
فرکانس بالای تعویض قالب و الزامات به موقع
به دلیل سهولت در راه اندازی، پرس هیدرولیک را می توان به سرعت پیکربندی کرد تا نیازهای JIT را برآورده کند و قالب ها را مرتباً تغییر دهد.

 

روش تغذیه

روش تغذیه بسته به دسته پردازش می تواند دستی یا خودکار باشد. برای تولید دسته ای کوچک (کمتر از 100000 قطعه در سال)، از تغذیه دستی استفاده می شود، در حالی که برای تولید انبوه، برخی یا همه از مکانیزم تغذیه خودکار استفاده می کنند.

 

بار غیرعادی

اگر فشار خارج از مرکز مورد نیاز است، یک پرس دو ستونی باید انتخاب شود.

 

مکانیسم جک

اگر یک پد هیدرولیک برای پشتیبانی مواد یا تخلیه خودکار نیاز است، یک پرس هیدرولیک باید انتخاب شود.

 

الزامات بالا برای کنترل لغزنده و فشار

هنگامی که به سرعت های مختلف پردازش یا کنترل موقعیت لغزنده نیاز است، با دقت موقعیت بالا و فشار پایدار، باید یک پرس هیدرولیک انتخاب شود.

 

انعطاف پذیری نصب

هنگامی که پرس هیدرولیک برای پروژه دیگری نیاز به نصب مجدد دارد، مانند زمانی که خط تولید تغییر می کند، می توان آن را به راحتی تنظیم کرد زیرا حداکثر فشار را می توان در هر مرحله از سکته مغزی استفاده کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ شش = 7