مقالات

دستگاه والس فیلتر روغن سنگین ماشین چیست؟

دستگاه والس فیلتر روغن سنگین ماشین

پیشگفتار:

در گذشته طراحی و تولید فیلترهای روغن از فرایندی بسیار سختی برخوردار بوده؛ به طوری که کارخانه های تولید کننده قطعات خودرو برای تولید فیلترهای روغن با کیفیت و استاندارد از افراد متخصص و با سابقه استفاده می‌کردند؛ اما با ظهور دستگاه‌های والس فیلتر روغن سنگین ماشین نه تنها سرعت تولید فیلترهای روغن افزایش یافت؛ بلکه کیفیت و سلامت فیلترهای تولید شده توسط این دستگاه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

فیلترهای تولید شده توسط این دستگاه در داخل موتور ماشین‌های سنگین مانند کامیون، خاور و… مورد استفاده قرار گرفته و از ورود هرگونه ریز گردها و آلاینده‌ها به داخل موتور و چرخه‌ی سوخت جلوگیری می‌کنند. فیلترهای روغن موتور مانع ورود ناخالصی‌ها به داخل محفظه احتراق می‌شوند. توجه داشته باشید که فیلترهای روغن موتور به موقع تعویض گردند؛ در غیر این صورت کارایی فیلتر از بین رفته و آلاینده‌ها به داخل قطعات مختلف موتور رسوخ خواهد کرد.

چرا فیلترهای روغن تولید می‌شوند؟

با وقوع تحولات صنعتی در اروپا سرعت تولیدات کارخانه‌ها به طور چشمگیری افزایش یافت. از سال 1760 تا 1840 ماشین‌آلات صنعتی جای نیروهای انسانی را گرفتند. با ورود ماشین‌آلات صنعتی به داخل کارخانه‌ها، تعداد و کیفیت محصولات تولیدی به میزان قابل توجهی افزایش یافت. بسیاری از کارهایی که کارگرها از انجام آن‌ ناتوان بودند؛ توسط دستگاه بدون کمترین خطا به آسانی انجام می‌شد.

در این میان ورود خودروهای سنگین تاثیرات بسزایی در زمینه حمل‌ونقل، تولید محصولات و تامین مواد اولیه کارخانه‌ها داشته و از گذشته تا به امروز این روند ادامه دارد. موتورهای این نوع خودروها تحت تاثیر دمای بسیار بالای احتراق حاصل از بنزین و گازوئیل هستند.

هنگامی که روغن این ماشین‌ها با ریز گردها آلوده شود، حرارت ایجاد شده دو برابر شده و فشار بیشتری به موتور خودرو وارد می‌شود. برای خنک نمودن موتور ماشین‌های سنگین از انواع فیلترهای هوا و روغن استفاده می‌شود. دستگاه والس فیلتر روغن سنگین ماشین می‌تواند انواع فیلترهای روغن را با بهترین کیفیت تولید کرده در اختیار مجموعه‌های تولید کننده قطعات ماشین‌های سنگین قرار دهد.

شکل 1 روغن‌کاری ماشین موجب خنک شدن قطعات داخلی موتور می‌شود.

 

روغن داخل موتور ماشین چه وظیفه‌ای دارد؟

 تزریق روغن در داخل موتور ماشین‌های سنگین به چند دلیل انجام می‌شود:

  • روغن‌کاری ماشین موجب خنک شدن قطعات داخلی موتور می‌شود.
  • روغن به‌کار رفته در موتور ماشین‌های سنگین اصطکاک قطعات را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • عملیات روان کاری موجب کاهش آسیب‌های قطعات مختلف موتور در اثر فعالیت می‌شود.
  • روغن‌کاری موجب شستشو و زدودن کثیفی‌ها از سطوح اجزای مختلف موتور ماشین سنگین می‌شود.
  • روغن، سطوح قطعات مختلف و رسوبات ذرات و ریز گردهای بخش‌های مختلف موتور را از بین می‌برد.

فیلتر روغن چیست؟

رسوبات و ناخالصی‌ها بر روی کارکرد موتورهای ماشین‌های سنگین تاثیر فراوانی دارد. هرچه ناخالصی‌ها و رسوبات بیشتر باشد موتور کندتر کار کرده و به عبارت ساده تر موتور ماشین در مدت کوتاهی جوش می‌آورد.

شستشو و زدودن کثیفی‌ها از سطوح قطعات مختلف موتور توسط روغن انجام می‌شود. روغن، ذرات ریز و درشت را از بخش‌های مختلف پاک می‌کند. مواد و ذرات داخل روغن توسط قطعه‌ای بنام فیلتر روغن جذب می‌شود. با عبور روغن موتور از داخل فیلتر، روغن تصفیه شده و ناخالصی‌های روغن توسط این قطعه جذب می‌شوند.

به عبارت کلی فیلتر، روغن موتور را تمیز نموده و آن را دوباره وارد چرخه شستشو و تمیزکاری موتور ماشین‌های سنگین می‌کند. شاید به جرات بتوان گفت فیلتر روغن موتور کارایی سیستم روغن کاری را افزایش داده و به عنوان یکی از فاکتورهای تاثیر گزار در افزایش طول عمر موتور و روغن موتور محسوب می‌شود.

از آلاینده‌هایی که توسط فیلتر روغن موتور جذب می‌شود می‌توان به دوده ناشی از احتراق، گرد و غبار و… اشاره نمود. این آلاینده‌ها به مرور زمان در مسیر روغن و سوخت و بخش‌های مختلف قطعات موتور ماشین‌های سنگین رسوب کرده و موجب کاهش عملکرد موتور شده و در برخی موارد خسارات هنگفتی را به بار می‌آورد.

فیلترهای روغن استاندارد می‌توانند تا 20 میکرون ذرات و ریز گردهای داخل روغن موتور را جذب نمایند. دستگاه والس فیلتر روغن سنگین ماشین استاندارد می‌تواند به طور میانگین 8000 عدد فیلتر روغن موتور مرغوب را در طول 8 ساعت تولید نماید.

ویژگی‌های فیلتر روغن موتور با کیفیت چیست؟

  • فیلتر روغن موتور با کیفیت باید در برابر فشار بالا مقاومت نموده و به خوبی مواد و آلاینده‌های موجود در روغن موتور را تصفیه کند. در ساخت پره‌های داخل فیلتر روغن باید از کاغذهای مرغوب استفاده شود.
  • فیلتر روغن موتور باید دارای آب بندی مناسب باشد، به عبارت بهتر لایه بیرونی فیلتر روغن موتور باید کاملا عایق شود تا نشتی نداشته باشد.
  • برای آنکه روغن موتور به خوبی تصفیه گردد فیلتر روغن موتور باید دارای سوپاپ اطمینان بوده و روغن از یک مسیر وارد فیلتر شود. در غیر این صورت مسیر روغن مسدود خواهد شد.

شکل 2 دستگاه والس فیلتر روغن سنگین ماشین به دلیل دقت بالا مورد استقبال تولید کنندگان ماشین‌های سنگین قرار گرفته است.

والس فیلتر روغن سنگین ماشین به چه دستگاهی اطلاق می‌شود؟

دستگاه والس فیلتر روغن سنگین ماشین با استفاده از تجهیزات جانبی می‌تواند انواع فیلترهای روغن موتور را تولید نماید. در واقع دستگاه والس فیلتر روغن سنگین ماشین نوعی دستگاه CNC است. این دستگاه‌ها در دو حال تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید می‌شود که در هردو مورد با ایجاد تغییراتی در فرایند تولید محصول توسط دستگاه CNC به وجود آمده است.

دستگاه والس فیلتر روغن سنگین ماشین به دلیل دقت بالا، کارایی عالی، سرعت تولید، عملکرد بهینه و ظرفیت تولید بالا، در بازارهای داخلی و خارجی مورد استقبال تولید کنندگان قطعات ماشین‌های سنگین قرار گرفته است. چرا که تولید انواع فیلترهای ماشین سنگین با کیفیت و استاندارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

ویژگی دستگاه والس فیلتر روغن سنگین ماشین:

دستگاه والس فیلتر روغن سنگین ماشین تمام اتوماتیک توانایی تولید 8000 عدد فیلتر روغن موتور را در طول 8 ساعت دارد.

این دستگاه توانایی نصب و پرس درب فیلتر تا ضخامت 0/9 میلی‌متر را دارد.

دستگاه والس فیلتر روغن سنگین در جهت تغییر دور و قدرت موتور دستگاه، مجهز به اینورتر می‌باشد.

موتور دستگاه والس فیلتر روغن سنگین ماشین از نوع موتوژن و با قدرت 1/1 کیلووات 900 دور طراحی شده است.

در هنگام خرید دقت فرماید که این دستگاه حتما دارای ضمانت نامه و کارت گارانتی باشد.

دستگاه والس فیلتر روغن سنگین دارای قابلیت دوخت قطر 40 میلی‌متر الی 300 میلی‌متری جاواشری فیلتر روغن خودرو را دارد.

مجموعه قطعات مختلف تعبیه شده در داخل و بدنه این دستگاه شامل جک‌های پنوماتیک، شیرهای برقی، واحد مراقبت و پدال برقی موجب ارتقای ایمنی در حین کار با این دستگاه می‌شود.

 

فیلتر روغن موتور مرغوب می‌تواند سلامت خودروی شما را تضمین نماید.

کلام آخر …

فیلتر روغن موتور مرغوب به خوبی مانع ورود آلاینده‌ها و ریز گردها به داخل اجزای مختلف موتور خودرو می‌شود. بوی نم و نامطبوع، کاهش کارکرد موتور، جوش آوردن موتور و… همگی ناشی آلودگی روغن موتور و از بین رفتن فیلتر روغن موتور است. تولید فیلتر با کیفیت توسط دستگاه والس فیلتر روغن سنگین می‌تواند سلامت خودروی شما را تضمین نماید؛ در نتیجه خطرات و خسارات ناشی از آلودگی روغن موتور را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ دو = 3