مقالات

آشنایی با ماشین آلات قوطی ساز

ماشین آلات قوطی ساز

ماشین آلات قوطی ساز دستگاه هایی هستند که قوطی هایی مانند قوطی کنسرو درست کرده و به کارخانه تولید محصولات می فروشد. امروز قرار است درباره این نوع ماشین ها بیشتر بپردازیم، پس با ما همراه باشید. قوطی ها برای تولید ابعاد و اندازه های مختلفی دارند مثلا قوطی های کنسروی از قوطی های رب گوجه کوچک تر و کم ارتفاع تر هستند. پس برای تولید این قوطی ها ورق هایی به اندازه و شکل های مختلف برای استفاده آماده شده و در دستگاه گذاشته می شود. برای برش زدن ورقه هایی که به شکل ها و اندازه های مختلفی لازم داریم باید دستگاهی باشد که بتواند ورقه هایی محکم و سفت را تکه تکه کند و ورقه ها را برش دهد تا برای ساختن قوطی بتوانیم از آن استفاده کنیم.

برای برش زدن ورقه های فلزی باید از دستگاهی به اسم قیچی غلطکی استفاده کنیم این دستگاه برای برش زدن و بریدن ورقه هایی که از جنس آهن هستند استفاده می شود. ورقه های آهن با دستگاه هایی که قدرت ضعیفی در برش داشته باشند شکل نمی گیرد پس برای همین دستگاهی که برای بریدن ورقه های آهن استفاده می شود باید قدرت زیادی در بریدن فلز آهن داشته باشند تا تکه ها درست و به اندازه دلخواه بریده و شکل بگیرد. دستگاه های قیچی غلطکی باید سرعت زیاد و قدرت بسیار بالایی داشته باشد تا ورقه های آهن را بتواند بهتر و با سرعت بیشتری درست کند و کار را برای شما آسان تر و سریع تر انجام دهد.

قیچی غلطکی چیست؟

دستگاه قیچی غلطکی یا همان رول بر از تیغه های به شکل گرد تشکیل شده است. این تیغه های گرد را می توان به شکل های مختلفی تنظیم کرد و فرد می تواند با استفاده از کنترل این دستگاه شکل ورقه ها را منظم و با سرعت تهیه کند. به این صورت که ورقه های خام را تبدیل به ورقه های کوچک تر یا تسمه، که برای ایجاد بدنه قوی تر درست شده تبدیل می کند. دستگاه قیچی غلطکی یک تیغه تیز دارد زمانی که تیغه های دیگر دستگاه از بین رفتند و شکستند می توانید از این تیغه ها برای جایگزین یا برای تیز کردن تیغه های داخل دستگاه استفاده کنید. این تیغه ها را برای جایگزین کردن و سرعت بخشیدن در کار می توانید خریداری کنید و استفاده نمایید، مثلا اگر تیغه ها در هنگام کار شکسته یا تیزی خود را از دست دهد شما می توانید تیغه های جایگزین را در دستگاه گذاشته و کار خود را ادامه دهید. حداکثر سرعت ماشین آلات قوطی ساز 1000 بر ثانیه است  پهنای ورق برای گذاشتن در دستگاه به اسم ام ام  هست و ظرفیت این دستگاه 50 کیلو است.

کاربرد ماشین آلات قوطی ساز

ماشین آلات قوطی ساز در یک شرکت سازنده، قوطی هایی که برای استفاده در کارخانه های کنسرو سازی، رب گوجه سازی و غیره استفاده می شود کاربرد دارد. ماشین آلات قوطی ساز و دستگاه حلبی سازی مشغول به ساخت قوطی هایی به شکل های مختلف است. ماشین آلات قوطی ساز مخصوص بسته بندی غذا های پخته شده مانند لوبیا، تن ماهی ،حبوبات و غیره است که این نوع قوطی ها را کارخانه هایی که در زمینه بسته بندی غذاهای پخته شده فعالیت می کنند کاربرد دارند. این قوطی ها را از کارخانه ماشین آلات قوطی ساز خریداری می کنند. پس از آن محصولات خود را در داخل قوطی ها قرار می دهند.

ماشین سازی پدیدارانواع بسته بندی مواد غذایی

  • ظرف های شیشه ای
  • بسته بندی های پلاستیکی
  • بسته بندی قلع
  • بسته بندی مقوا
  • بسته بندی چوب ها
  • بسته بندی فلز های ماشین آلات قوطی ساز

امروزه با پیشرفت علم کاربرد، قوطی های فلزی بیشتری تولید می شود زیرا کارخانه جات بسیار زیادی برای درست کردن کنسرو ها و رب گوجه و خیلی چیز های دیگر برای تهیه این قوطی ها نیازمند هستند و این امر باعث رونق کار برای کسانی شده است که کارخانه قوطی سازی دارند. زیرا کارخانه جات سفارش بیشتری به شما می دهد و رونق کار شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.از قوطی های حلبی برای نوشابه و دوغ و شیر کنسرو ها مانند نخود فرنگی ذرت و غیره استفاده می شود که این باعث رونق اقتصادی تمام کسانی که کارخانه ماشین آلات قوطی ساز دارند، می شود. قوطی های فلزی را می توان برای خورش های مختلف ایرانی هم استفاده کرد. این قوطی ها برای شیرینی جات سنتی و شیرینی جات  مخصوص سوغاتی استفاده کرد.کارخانه ماشین آلات قوطی ساز برای ساخت تمامی قوطی های فلزی در شکل های مختلف و اندازه های کوچک و بزرگ و متوسط فعالیت می کند این کارخانه با فعالیت عظیمی که دارد باعث جذب مشتری ها و رونق کارخانه خود می شود مشتر ی های این کارخانه جات اغلب کسانی هستند که کارخانه مواد غذایی یا لبنیات دارند که برای بسته بندی به قوطی های فلزی نیاز دارند.

انواع حلب قوطی

دستگاه تولید قوطی کنسرو

این دستگاه برای ساخت قوطی های کنسرو سازی است که امروز قرار است درباره آن بیشتر توضیح دهیم. این نوع قوطی ها از جنس قلع هستد که برای صرفه جویی در تولید، این نوع محصول از فناوری های بسیاری استفاده شده است. چرا که این نوع ورقه های از جنس قلع دارای تولید بسیار کمی است و باید برای درست مصرف کردن آن تلاش بسیار کرد.

نوع قوطی های کنسروی

  • قوطی کنسرو ها به صورت دو تکه ای
  • قوطی کنسروها به صورت دو تکه ای کششی
  • قوطی کنسرو ها به صورت سه تیکه

برای تولید این نوع قوطی باید کارها و فعالیت های مختلفی را انجام دهید.

مراحل تولید قوطی های کنسرو

  • مرحله اول درست کردن قوطی کنسرو اتو کردن و کشش دادن ورقه ها است. تا ماشین آلات قوطی ساز ورقه را به راحتی برش دهد.
  • سپس ورق های قلع را با دستگاه مخصوص ماشین آلات قوطی ساز زنی آن را لاک زنی و درست کنید.
  • در این مرحله با دستگاه های ماشین آلات قوطی ساز ورقه ها باید به ابعاد مختلف برش داده شوند.
  • در این مرحله باید ورقه های تکه شده و توسط دستگاه پرس شده و لبه ی آن برگردانده شود تا شکل قوطی را به خود بگیرد.
  • ماشین سازی پدیداردر این مرحله باید کف قوطی کنسرو را به خود قوطی چسباند که این کار با دستگاه مخصوص دوختنی صورت می گیرد

تمامی این مراحل با استفاده از دستگاه های ماشین آلات قوطی ساز انجام می گیرد و  قوطی های کنسرو را تهیه می کنند. حالا این قوطی ها برای ارسال کردن به کارخانه های بسته بندی مواد غذایی پخته، آماده است و شما می توانید آن را به کارخانه ها ارسال کنید. بعد از ارسال به کارخانه تولید مواد غذایی در آنجا مارک محصول خود را با دستگاه بر روی قوطی ها چسبانده و محصول کارخانه ی خود را در داخل قوطی ها منتقل می کنند و بعد از گذاشتن محصولات در قوطی، درب قوطی را با دستگاه مخصوص پرس می کنند و درب قوطی را می بندند.

خط تولید تمام اتوماتیک قوطی فلزی

یکی از دستگاه های ماشین آلات قوطی ساز برای ساخت قالب های کشش دهنده  برای قوطی های تن ماهی بسیار پر کاربرد و مورد نیاز است.  انواع این قالب ها را می توان گفت که شباهت زیادی به قوطی های فلزی دارند.  دستگاه گوشواره زن برای جوش دادن گوشه های حلب کاربرد بسیار زیادی دارد. دستگاه گوشواره زنی که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود باید مقاوم و محکم باشد و دارای کیفیت بالایی در جوش زنی باشد تا بتواند قوطی را به نحو احسنت تهیه کند. دستگاه کمربند زن این دستگاه برای استفاده ی دور قوطی های فلزی حلبی استفاده می شود.کوره دور چسب باعث آب رسیدن به درب قوطی حلبی می شود تا به مواد غذایی که در آن قوطی است هوا نرسد و مانع رسیدن هوا به مواد غذایی در قوطی شود. ماشین آلات قوطی ساز باید با بهترین کیفیت و با سرعت بسیار زیادی فعالیت داشته باشند تا قوطی هایی مناسب و با کیفیتی را به شما مشتریان عزیز ارائه دهند.

انواع ماشین آلات

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 × سه =